- Posts: 944
- Karma: 132
- Thank you received: 1056
- Home
- Forum
- Polskie Forum
- Sala Lekcyjna
- Materiały dydaktyczne własnymi rękami.
Our Promotion
The countdown has ended
Save, Сэкономьте, Ahorrar
×
The 2024-2025 school year starts on September 15th. (31 Aug 2024)
Watch for our updated guidelines to be published before then.
×
Sala Lekcyjna
Materiały dydaktyczne własnymi rękami.
13 Feb 2014 13:07 - 13 Feb 2014 16:17 #13676
by Ines
Replied by Ines on topic Materiały dydaktyczne własnymi rękami.
A teraz obiecane "Królewskie" koło triady harmonicznej, czyli Tonika, Subdominanta, Dominanta. Nie wymyśliłam nic innego jak na razie i pewnie nie będę miała czasu teraz, więc pokazuje jak jest. Zasada działania prosta i oczywista jak w zegarku - obracamy trójkąt i zawsze wiemy która nuta to T, S i D. Z linijką (niedokończona, prototyp, mam problem ze znalezieniem sztywnego materiału dla niej) podobnie - ustawiamy Tonikę na odpowiedni klawiszu i od razu widzimy, gdzie zamieszkali król i księżniczka. Oczywiście, to tylko podstawowa informacja, bez uwzględnienia znaków alteracji, ale bez tej podstawy ani rusz.
А теперь обещанный "Королевский" квинтовый круг. (Дописано через 3 часа: Ну вот, до меня только что дошло, что за ерунду я тут написала . Никакой ведь это не квинтовый круг, по-польски это гармоническая триада, а по-русски просто Тоника, Субдоминанта, Доминанта. Так, иду дальше линейку делать.)
Ничего другого пока не придумала и в ближайшее время, скорее всего, мне будет не до этого, так что показываю, как есть. Поворачивая треугольник, всегда можем узнать, какая нота это T, S, D. Линейка это пока прототип, незакончена - не могу найти жесткий материал дла нее. Так вот, линейка работает по подобному принципу - передвигаем Тонику на нужную клавишу и сразу узнаем, какие нотки займут корол и принцесса. Конечно, это только базовая информаций, без знаков альтерации, но ведь без нее никуда.
EDIT:
Если кому-то придет в голову мысль об использовании обычной покупной линейки, то я уже пыталась - не могу найти подходящий размер - то длинная, то короткая. А вот сейчас меня осенило поискать деревянную (очень трудно найти, в основном, пластмассу продают) и отпилить лишнее. А потом наклеить на нее портреты в нужных местах - и готово!
А теперь обещанный "Королевский" квинтовый круг. (Дописано через 3 часа: Ну вот, до меня только что дошло, что за ерунду я тут написала . Никакой ведь это не квинтовый круг, по-польски это гармоническая триада, а по-русски просто Тоника, Субдоминанта, Доминанта. Так, иду дальше линейку делать.)
Ничего другого пока не придумала и в ближайшее время, скорее всего, мне будет не до этого, так что показываю, как есть. Поворачивая треугольник, всегда можем узнать, какая нота это T, S, D. Линейка это пока прототип, незакончена - не могу найти жесткий материал дла нее. Так вот, линейка работает по подобному принципу - передвигаем Тонику на нужную клавишу и сразу узнаем, какие нотки займут корол и принцесса. Конечно, это только базовая информаций, без знаков альтерации, но ведь без нее никуда.
EDIT:
Если кому-то придет в голову мысль об использовании обычной покупной линейки, то я уже пыталась - не могу найти подходящий размер - то длинная, то короткая. А вот сейчас меня осенило поискать деревянную (очень трудно найти, в основном, пластмассу продают) и отпилить лишнее. А потом наклеить на нее портреты в нужных местах - и готово!
Last edit: 13 Feb 2014 16:17 by Ines.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
13 Feb 2014 21:43 #13677
by hellene
Back to the Mozart
Replied by hellene on topic Materiały dydaktyczne własnymi rękami.
Инес, это достаточно правильное решение (оно у меня давно в голове сидело, только до выполнения не дошло пока)
Можно использовать для портретов царской семьи наших специальных кукол
Можно использовать для портретов царской семьи наших специальных кукол
Back to the Mozart
Please Log in or Create an account to join the conversation.
28 Feb 2014 20:16 #13829
by ZNatalia
Replied by ZNatalia on topic Materiały dydaktyczne własnymi rękami.
Ines, снимаю шляпу! Замечательные пособия у Вас, с любовью сделаны!
The following user(s) said Thank You: Ines
Please Log in or Create an account to join the conversation.
23 Mar 2014 00:21 - 23 Mar 2014 00:28 #14153
by Ines
Replied by Ines on topic Materiały dydaktyczne własnymi rękami.
O nowych materiałach dydaktycznych pisałam
w tym miejscu
.
Olga Kolesnikova prosiła o podzielenie się. Proszę bardzo!
Oto moja wersja Flashy Fingers (zmieniłam kolory na brązowy i zielony), oryginalne są tu .
Olga Kolesnikova prosiła o podzielenie się. Proszę bardzo!
Oto moja wersja Flashy Fingers (zmieniłam kolory na brązowy i zielony), oryginalne są tu .
Last edit: 23 Mar 2014 00:28 by Ines.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
23 Mar 2014 19:20 #14161
by the Moon
Replied by the Moon on topic Materiały dydaktyczne własnymi rękami.
Инес, спасибо большущее!!!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
25 Mar 2014 09:26 - 25 Mar 2014 09:30 #14193
by Ines
Replied by Ines on topic Materiały dydaktyczne własnymi rękami.
Nadal czerpię pełnymi garściami ze strony
Anne Crosby Gaudet
.
Przez ostatni weekend zrobiłam 4 nowe zestawy. Wczoraj wszystkie zostały wypróbowane na lekcjach z różnymi uczniami i sprawdziły się jak najbardziej! Oczywiście, musiałam wprowadzić małe zmiany, by dopasować niektóre gry do polskich warunków.
Same Pitch Snap/Ta sama wysokość:
Enharmonic Snap/Enharmonia:
My Teeny Tiny Flash Cards/Odpowiednie klawisze w odpowiedniej oktawie:
The Funny Farm Game/Trochę teorii i wyklaskiwania rytmów w metrum 3/4 i 4/4:
]
A te (wartości nutowe, rytm, metrum 2/4, 3/4 ,4/4, 3/8, 6/8, 9/ jeszcze nie są dokończone, trzeba powycinać i posegregować:
Przez ostatni weekend zrobiłam 4 nowe zestawy. Wczoraj wszystkie zostały wypróbowane na lekcjach z różnymi uczniami i sprawdziły się jak najbardziej! Oczywiście, musiałam wprowadzić małe zmiany, by dopasować niektóre gry do polskich warunków.
Same Pitch Snap/Ta sama wysokość:
Enharmonic Snap/Enharmonia:
My Teeny Tiny Flash Cards/Odpowiednie klawisze w odpowiedniej oktawie:
The Funny Farm Game/Trochę teorii i wyklaskiwania rytmów w metrum 3/4 i 4/4:
A te (wartości nutowe, rytm, metrum 2/4, 3/4 ,4/4, 3/8, 6/8, 9/ jeszcze nie są dokończone, trzeba powycinać i posegregować:
Last edit: 25 Mar 2014 09:30 by Ines.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.145 seconds